Шыңғыс хан Адайдан тарағаны шындық па? [жабық]

0 дауыс
7.4k қаралым

Шыңғыс хан Адайдан тарағаны шындық па қандай дәлелмелер бар?

Сұрақтың жабылу себебі: Шыңғысхан қайда, адайың қайда?! Өз руларыңды жарнамалауды қойыңдар!
• Санаты: Тарих сұрақтары
Қарсы сұрақ: Шыңғыс ханның қазақтан шыққаны шындық па?
ЧИНГИСХАН НЕ БЫЛ МОНГОЛОМ.
НА РУСЬ НАПАЛИ ТЮРКИ

Недавно вышла из печати книга украинского историка Владимира Белинского «Украина-Русь». Большая ее часть посвящена татарскому периоду в истории Украины — от Батыева похода 1240 к битве на Синей Воде в 1362 году.

Прежде чем говорить о Батые и его завоевательном походе давайте выясним состав монгольского войска, которое напало на Русь в 1240 году.

Хочу сразу расставить все точки над «і». Чингисхан не был монголом. Не было монголов и в его войске. На Русь напали тюрки. Темиршина выбрали правителем четыре казахские роды.
 Кияты, киреиты, найманы и меркиты, (Адайды қайдан көріп тұрсың?)
 — это не монгольские, а тюркоязычные племена. Остатки племен до сих пор есть на территории современного Китая, но язык племен — казахский. При жизни Чингисхана государственным языком его империи была родственный казахскому уйгурский язык. Отец Темуджина (в казахской произношении Темиршина) Есюгей был ханом киятов. Матерью — Оян из рода меркитов . Жена Чингисхана — Борте была дочерью казахского рода кониратов. Сыны покорителя мира носили тюркские имена. Сам Чингисхан (Шингисхан) казахском означает «лучезарный хан». У монголов ни тогда, ни сейчас нет таких имен. Слово «хан» тоже исключительно тюркское, а не монгольское. Монголы своих правителей называли титулом «контайчи».

Выбирали Чингисхана на обычном казахском курултае. У монголов такого слова нет. Только казахи, исповедовавшие тенгрианство, хоронили своих покойников в тайных местах, о которых мало кто знал. Об этом обычае писал европейский посол в Золотую Орду Плано Карпини. Он видел этот обряд. В те времена монголы увозили своих умерших на кладбище и оставляли там под открытым небом.

фальсифицировали много русских летописей с одной целью: привязать земли современной России к Киевской Руси и к самому Киеву. Западные источники, куда не добрались россияне, ничего подобного не утверждают. Посол французского короля к хану Батыю Гийом де Рубрук в 1253 году говорит, что за Доном заканчивались границы Руси.

Современные генные исследования утверждают, что монголы и тюрки — совершенно разные народы. В Казахстане раскопали могилу старшего сына Чингисхана — Джучи. Генное исследование его останков подтвердил эту истину — в роду Джучи не было монголов. На всех старинных европейских картах никогда не писали «Монголия», а всегда «Татария».
Әлемді билеген Шыңғысханның ұрпақтары екенін сезінсе, қазақтардың жалы биіктеп, атқа мініп шыға келеді деп сескенген Европа мен Ресей идеологиясының жасаған жалған тарихы – тұбі түркі Шыңғысханды әдейі моңғол етіп келді. Олардың бұл әрекеті әліге дейін өз жемісін беріп келеді. Дамыған елдің бәрін, әсіресе өзіміз отары болған орысты зор тұтып, өзімізді қор тұтумен келеміз. Кезінде алтын Орда дәуірінде Шығыс Еуропа мен Ресейді өзіміз отарлағанымызды ресейлік-кеңестік идеология жадымыздан жоғалтып жіберуге шақ қалды… Қазір қытайдан бастап, тіпті орыстарға дейін Алтын Орданың ізбасарымыз деп жатқанда, біз, Шыңғысханның нағыз тікелей ұрпақтары – қазақтар ғана баяғы құлдық мінезбен, ескі кеңестік жалған идеология сарқыншағымен Шыңғысханды жауыз көріп, жат санап, әлем Мыңжылдықтың тұлғасы деп мойындаған ханымыздан да, қанымыздан… да бас тартудамыз. Енді ашық жариялайтын кез келді: Шыңғысхан біздің бабамыз, біз түркілер, оның ішінде қазақтар Шыңғысханның ұрпақтарымыз!
Ал  Шыңғысханның  руы Жалайыр, ал Жалайырдың шын есімі Меркіт (Мерке).  Орыс пен Қытай қазақты құрту үшін бізді өз ханымызды  өзімізге жауыз қылып көрсетуге тырысты, әлі де тырысып жатыр.   Міне шындық!

28 жауап

–1 дауыс
Міне қазақ десең өзіңе тиетін тағы бір бос сұрақ. Өмірде осы өзінің қолынан түк келмейтін адам әкесінің малымен, атасының атымен, одан қалса басқа ел-жұрттың атағын өзіне жапсыра мақтанумен әлек.
Өз тарихын білмейтін,білгісі де келмейтін адамдарды түсінбеймін,олар қалай жер басып жүреді,келешегі де болмайды олардың. "Тарихы жоқтың келешегі де жоқ"Сондықтан орыс патшалары қазақтың тарихын өшірумен 350 жыл бойы айналысып келеді,Путиннің де айтқаны сол Қазақстан деген мемлекет болмаған деді.Енді оған қарсы Нұрекең қазақ мемлекетінің 550 жылдығын атап өтіп,орыстардың аузына құм құятын болды.Алға Қазақстан!
+1 дауыс
Өзінің өмірден өткен сонау көне көз ата-бабасының тарихын,шежіресін, білмейтін адамды мангурт дейді.

"Бір ұлтты түп тамырымен жойып жіберу үшін,ең әуелі сол халықтың тарихын жою керек.Сонда өз тарихынан мақұрым қалған ұлт мәңгүртке айналып,жер бетінен біржолата жоғалады".

Ал,өз ата-бабаларының кім болғанын білмейтін бейшара,мәнгүрттерге жаным ашиды,сол үшін мен,алтын уақытымды сарп етіп,осы жоғардағы пікірімді жазып,қолдан келген көмегімді бердім,біліп жүрсінші,осы ұрпақтар өздерінің кім екенін,қайдан шыққанын деп жаздым.Егер азғынған,мәнгүрт болмаса түсінер деп,түсініп қуанып қалар деп,жаздым...Алға Қазақ елі!
+1 дауыс
Өз тарихын білмейтін адам,өзінің келешегінен бейхабар қуыс кеуде болады,оның болашағы бұлынғыр.

Қысқаша айтқанда"Тарихы жоқтың келешегі де жоқ" Осыны басыңдағы бөркіңдей біліп жүр !
+1 дауыс

Алтын адам.Бұл тұтастай алтын киген ханзада шамамен Сақ дәуірінде,Сақтармен Қатар өмір сүрген Үйсіндердің арғы аталары.Бұған дәлел бұл теңдесі жоқ керемет өнер туындысы Алматы Облысындағы ежелгі Есік қорған қаласынан табылған,Ол жерде Үйсін империясы өмір сүрген,қазір де Ұлы жүздердің мекені болып саналады..Бұл алтын адам Ұлы Шынғысханның тікелей арғы атасы болуы кездейсоқ жағдай емес.Міне дүниедегі нағыз"Ұлы" деген атқа осылар дәлел.

Екінші суреттегі, Шынғысхан Темір.Тарихи деректерге сүйеніп.ғалымдар көп ізденіп,жобалап  жасаған бейнесі.Характері келіп тұр,шамамен осындай болуы керек.

+1 дауыс
ШЫҢҒЫСХАН АДАЙ           639 жыл бойы, яғни 1206 жылдан 1845 жылға дейін Қазақ хандығы (мемлекеті) билігінің басында тек қана Шыңғыс ханның өзі және оның үлкен ұлы (тақ мұрагері) Жошыдан тараған ұрпақтары болды. Демек, Шыңғыс қаған қазақ болмаса, бізде өздерімізді қазақпыз деп атауға ешқандай құқығымыз жоқ. Шыңғыс ханда, оның ұрпақтары да тек қана қазақ елінің тәуелсіздігі үшін қытай, хорезм, жоңғар, орыс басқыншыларына қарсы жан аямай күресті, олар осы жолда ештеңеден де аянған жоқ. Талайлары өмір бойы аттан түспей, мына дүниенің қызығын көрмей кетті. Әңгіменің ашығын айтқанда мынау жарық дүниеде қазақтың тәуелсіздігі үшін дәл солардай күрескен әулет жоқ. Бұл кімде-кім «мың жерден басын тасқа ұрса да» солай. Себебі, ол қазақ қағанатының (Қағанға бүкіл әлем бағынған) қарашаңырағының иесі Кіші Жүз (Алшын-Бекарыстың), оның қарашаңырағы Он екі Ата Байұлының, оның қарашаңырағы Адайдың, оның қарашаңырағы Мұңалдан (Моңғол) шыққан. Шыңғысхан қағанатының астанасының Қарақұрым аталып жүргені, олда оның арғы аталарының аты болатын.

           Хандықтарды (мемлекеттерді) билеген ұлы тұлғалардың рулық тегі былайша айқындалады.

1.            Ол рулық шежіре (жалпы ежелгі қазақтар ата-тегін сонау түпкірдегі Адам Атаға дейін

таратқан). Бұл дәстүр Маңғыстауда сол бұрынғы дәрежесінде толықтай сақтаулы тұр.

Атам қазақтың «Тегін білмеген тексіз, жеті атасын білмеген жетесіз», «Жеті атасын білген

ұл, жеті жұрттың қамын жер, жеті атасын білмеген құлағы мен жағын жер» дейтін мақалдарының сыры осы.

2.            Рулық таңбасы.

3.            Ұраны.

 

Егер осы көрсетілген белгілер толықтай сәйкес келмесе, онда ол тұлға сен ойлаған руға

жатпайды деген сөз. Себебі, біз Шыңғыс қаған атамызды бүгінгі 105 (ежелгі шежірелер де 125) таңбалы қазақ руларының ішінен таба алмасақ, онда біздің де Шыңғыс қағанды қазақ деуге ешқандай құқығымыз жоқ.

1.            Шыңғыс қағанның тегі:

 Шыңғысханның шыққан Қиян (Қият) руы былайша өрбиді: Қазақ-Кіші Жүз (Үш Жүздің ең  кішісі, кенжесі, яғни қарашаңырағының иесі), Бекарыс (сөз түбірі «ек (екі)». Екі саны қазақтың сандық атауы, яғни лақап аты), Алшын (Ең алғаш Ұлы Жаратушы-Алланың бар екенін, Оның шын екенін, Оның мекені биікте (аспанда, шыңда) екендігіне көзі жеткендер). Ол жер күні бүгінде Қыр (биік шартарап), Үстірт (Үстіңгі Жұрт), Сынды (Тауратта, Забурде, Інжілде, Құранда айтылатын Синай (Сынай) тауы осы), Үстірттің ең биік жері күні бүгінде де Шың деп аталады  – одан Он екі Ата Байұлы (Алшынның, сонымен қатар бүкіл қазақтың ең кішісі, кенжесі, яғни қарашаңырағының иесі)  - одан Адай (Он екі Ата Байұлының ең кішісі, кенжесі, яғни қарашаңырағының иесі, шежіре дерегі бойынша Адайдың ең соңында тұратын себебі осы) – одан Келімберді (Адайдың екі баласының кішісі) – одан Мұңал (Адайдың сегіз немересінің ең кішісі, кенжесі, яғни қарашаңырағының (Мұңал ошақтың) иесі – одан Жаулы – одан Жары – одан Мұрат (Кеще) – одан Шортық – одан Бұқар – одан Құрым (Шыңғысхан қағанаты астанасының Қарақұрым (Қарақорым) атанатын себебі осы) – одан Сүйіндік – одан Тұрнияз – одан – Айытқұл – одан Қиян (Қият осы Қиянның толып-толысқанын білдіретін көпше атауы).  Бұл дерек Адайдың әйгілі биі Алшын Меңдалыұлының шежіресінен алынды. (Алшын Меңдалыұлы «Адай шежіресі». Алматы-2002. 225-228 беттер).

           Қазақ та «Үлкен ұл тақ мұрагері, кенже ұл қарашаңырақ иесі» делінеді. Өздеріңіз көріп отырғандай, Адай атауы сөз түбірінде Ада (Ата) деген атты иемденген және сонымен қатар Шежіренің де ең соңында тұр.

           Маңғыстауда Шыңғысханның арғы аталары Қиян (Қият), Қараман (Әйгілі Шумерлер өздерін Қарабас деп атаған, Шыңғыс қазанның арғы аталары Қараханидтер қағанатын құрған),   Құрым (Қарақұрым), Бөржігін атты топономикалық атаулар күні бүгінде де бар.  Ал, Адайды қазақ емессің  деуге ешкімнің де құқы жоқ. Сол сияқты оның ұрпақтарын да. Себебі, күні кеше патшалық Ресей Адайды (Маңғыстауды) қазақтан бөліп тастау үшін басында Кавказға, кейіннен Түрікменістанға зорлықпен қосқан кезде, біз қазақтың қарашаңырақ иесіміз, ағаларымыздан ешқайда ажырамаймыз, - деп ұлы қырғын-қантөгіспен өз қазағына (Қаз ағасына) қайта қосылған және бүкіл қазақ елі өз жерлерінен айрылып жатқанда Қазаққа атамекен Маңғыстау мен Үстіртті қайта қосқан біздің аталарымыз болатын.

          Қысқасы, Шыңғыс қағанды қазақ деп мойындай алмасақ, бізде өзімізді Қазақпыз деп атауға құқығымыз жоқ.

       Осы аттары аталған Аталарымыздың басым көпшілігінің, тіпті бәрінің десе де болады әулие-қорымдары Маңғыстау да күні бүгінде де бар. Қиянның қасында барлық ежелгі шежірелерде айтылатын шыңғысхан шықты делінетін Бөржігін атты жер атауы да бар.

      Бұндай сәйкестік жер бетінің ешбір елінде жоқ.

      Маңғыстауды 360 әулиелі киелі Мандардың қыстауы (Манқыстау) делінетінінің сыры осы. Қазақ та сөз түбірі (өз түбі, сөздің атасы) және оның құрамы ешқашан жаңылысып көрген емес. Сол үшінде оларды «Тіл таңбалы Адайлар» және Қас би (бүгінгі Каспий теңізінің ақиқат атауы осы), Бас би, Тау би (Қазақтың Қап тауын (Кавказ) Албандар (Албания) осылай деп атапты.

      Албан демекші, Албания мен Қазақтың Ұлы Жүзіндегі Албандардың тегі: рулық құрамы да, таңбасы да, ежелгі ұраны да, тілі де бір.  Албания қазақтан енші алып бөлініп шыққаны, біздегі албандар (Ұлы Жүз) қарашаңырақта қалғандары. Бүкіл әлем елдері осылай тарайды. Мысалы, Моңғолия бөлек шыққаны, Мұңал қарашаңырақта қалғаны; Шеркешия (Ресей құрамында) бөлек шыққаны, Шеркештер қарашаңырақта; Мысырлықтар бөлек шыққаны, Ысықтар қарашаңырақ та қалғаны; Иемен бөлек шыққаны, Жеменей қарашаңырақта қалғаны; Аджария бөлек шыққаны, Адай Жарылар қарашаңырақта қалғаны; Мажарлар бөлек шыққаны, Маңғыстаулық Жарылар қарашаңырақта қалғаны; Буряттар бөлек шыққаны, Бөрі Адайлар қарашаңырақта қалғаны;  Мадиярлар бөлек шыққаны, Ман Адайлар қарашаңырақта қалғаны т.т. болып кете береді.

       Шыңғыс қаған империясының ұлттық құрамы қазақ руларынан құралған. Оның барлық қолбасшылары да, билері де, барлық батырлары да (Өзі, төрт баласы және әйгілі Жебе (Жебе оның лақап аты және Адайдың таңбасы) ноян Адай, Мұқылай ноян Жалайыр, Шыңғыс қағанның әділ биі, ұлы жыршы, дәулескер күйші, көріпкел бақсы, сұңғыла шежірешісі Кетбұға Найман, бас биі Майқы би Үйсін т.т. бәрі тек қана қазақ руларына жатады.

2.   Шыңғыс қағанның бас таңбасы (гербі) «Тіл» және «Қас би» таңба деп аталған. Ежелде де,

бүгінде де Адайлардың «Тіл таңбалы Адайлар» атанып жүргендерінің сыры осы. Біз сол аталарымыз атын қойған Каспий теңізінің жағасында әлі отырмыз. Маңғыстаудан үш рет кеттік, үшеуінде де «Сауран айналып» Маңғыстауға (Ата мекенге, яғни Атам, әкем және менің туған жеріме) қайта оралдық. Ата мекенді сүйсең осылай сүй.

            Адайлардың соңғы таңбасы «Жебе», яғни «Садақ». Бұл жерде «авторлық құқық» сақталып тұр. Бұл сол замандағы қарсылысын алыстан жайрататын ең ұлы қару Садақты Адайлар ойлап тапты деген сөз. Мұны тек қазіргі заманның Атом қаруының оқ тұмсығымен салыстыруға болар.

          “Өсер ел тарихын таспен жазады, өшер ел тарихын жаспен жазады” – деген екен. Аталарымыз тарихын таспен де, оған салған таңбамен де жазып кетiптi. Ал бiздер… Таңбаны ұмыттық... Оған себеп бiздiң заманымызда, көз алдымызда сол тарихтың күнiне бiр әрпi тозаңға айналып, жылына бiр жолы сүртiлiп жатыр. Турасын айтсақ қазір аталарымыздың басындағы құлпытасқа «таңба» салуды қойдық, ескерткiштер құлап жатыр, бұзылып жатыр, орны жоғалып жатыр.
Өңкей білімсіз, суайттар, Түп-тұқияннанды шын тарихи шығарма деп жүргендер, Қожырбайұлы М деген есуас шығар, тарихты бұрмалау, өз қиялын, арманын басқаларға тарихи шындық ретінде таңу түбі жақсылыққа апармайды, Алладан қорықсаңызшы ең болмаса, өтірікті судай сапырмай, кітапсымағыңызды оқып шықтым, ғылыми этикаға, зерттеу әдістері мен дәлелдеу заңдылықтарына жат, арам ойлы пенденің былжырағы, адамдарды адастырмай, бір жеріңізді қысып жүріңіз....
Қыр баласына! Шыңғыс қаған валютасының "ТЕҢГЕ" деп аталғанын, онда "Алаш", "Қазақ" деген жазбалардың болғанын не істейсіз. Осығанда басың (ақылың мен білімің)  жетпей жүріп Қожырбайұлына қарсы пікір жазу Сенің не теңің. "Есуастың" Кім екенін енді өзің де бағамдап отырған боларсың. "Көкек өз атын өзі шақырады" (Қазақ мақалы).
0 дауыс
құлпытасқа «таңба» салуды қойдық, ескерткiштер құлап жатыр, бұзылып жатыр, орны жоғалып жатыр.

3.            Шыңғысхан қағанатының ұраны «Алаш», ал руының ұраны «Архар». Әйгілі Қашаған

жыраудың (Адайдың Қосай руынан шыққан) «Шыңғыс туды Архардан» деп жырлайтыны осыдан. Бұл Шыңғысханның шыққан тегі Маңғыстаулық, яғни Адай деген сөз. Соңғы ғасырда Шыңғысхан ұрпақтары өздерін Төре деп атап жүр. Төрелердің ұранымыз «Архар» дейтіні де осыдан.

    Ежелгі аңыздардың бәрінде де Әз күнін (Әз әулие, қазақтың сөз түбірі Аз (Әз) болатыны осыдан) тек қана жұмақтан шыққан қой, және оны бағып жүрген қойшы ғана естиді делінеді. Міне осы аңыз Қазақ деген атпен бүгінгі күнге жеткен елдің түп атасы Әз әулие атамыздың ғұмыр кешкен жері де, моласы да Маңғыстауда екенін айғақтай алады.  Ең алғаш даланың жабайы аңын (архарын) қолға үйретіп, қой мен қошқарға айналдырған Шопан атаның моласы да осы өңірде.

 Адайларда ежелде «Алаш» пен түбірлес «Алғи» деген де ұраны болған.

«Енді Байұлы болатын Кіші жүздің әрбір руы өзінің белгілі адамдарының атын өздеріне ұран етіп кетіпті.

              Беріштер Ағатай,

              Шеркештер Шағырай,

              Ысықтар Бәйтерек,

              Жаппастар Баймұрат,

              Таздар Бақай,

              Сұлтансиықтар Әйтімбет, Қара дейді.

              Есентемірде ұран болмай, Сырым заманында Есентемір Бөкен бимен ақылдасып, Есентемірге Алдаоңғар деген ұран беріпті дейді.

               Кейін Кіші жүзде Табындар – «Жоламан», «Барақ-Мөңке), Әлімдер – «Майлыбай», «Жанқожа» деп ұрандаған. (Алшын Мендалыұлы «Адай шежіресі» Алматы-2002. 94 бет).

     Шыңғыс қағанның тегіне таласып жүргендерге айтарым: Қандай ма болмасын бір рудың осындай айрықша белгілері толықтай сәйкес келсе, онда ол Шыңғысханның төл жұрты болғаны.

     Ал, егер кейбір белгілері сәйкес келіп жатса, онда олар Шыңғыс қаған мен оның елінің тума, ағайын-жекжат, құда-андалары деген сөз.

     Бүткіл жер бетінде Шыңғысхан қағанатының барлық айрықша белгілері сәйкес келетін ел жалғыз қазақ, ал оның рулық тегі сәйкес келетін ру ол Адай. Ал, Адай бүкіл қазақтың, сонымен бірге бүкіл әлем елдері қарашаңырағының иесі болып табылады. Оның бүкіл қазақтың рулық шежіресінің ең соңында тұрғанының сыры осы. Бұл Кенже ұл деген сөз. Атасының шежіре тарихы тек қана кенже ұлда сақтала алады. Мына деректер осы айтқанымның айдай айғағы. Мен бұл деректердің басым көпшілігін, бала жасымнан өз Ата-анамнан және ауылдың жасы үлкендерінен естіп өскенмін.

 

      Маңғыстаулықтардың өзге елдерден басты айырмасы, олар ешқашан батыстың (орыстың) Адамзаттың атасы «маймыл» деген  ілімін мойындаған емес. Олар екі ғасырға жуық патшалық Ресейге бағынбастан 1917 жылғы Қазан төңкерісіне жетті. Көптеген қазақ рулары Патшалық және Кеңестік Ресейдің зорлығымен атамекендерінен айрылып жатқан кезде, қазақ еліне ежелгі атамекендері Маңғыстау мен Үстіртті қазаққа қайта қосты.

      Адай Ата ұрпақтары ұлт мүддесіне ешқашан сатқындық жасаған емес. Оған дәлел ретінде айтарым: 1870 жылғы пашалық Ресейге, 1930 жылғы Кеңес өкіметіне қарсы көтеріліске қатыспаған, не оған қарсы болған бірде-бір Маңғыстаулық болмаған. Барлық халық түгел атқа қонған. Бұл ел түгелге дерлік қазақ халқы мен Орта Азия елдерін Ресей патшалығы түгел жаулап алған екі ғасырлық бодан кезінде де оған бағынбады, айтқанына көнбеді, айдағанына жүрмеді. Осылайша бүкіл Қазақстан мен Орта Азия мойындаған Ресей бодандығына бас иместен Қазан төңкерісіне жетті. «Түздіктердің ең бір ержүрек тайпасы адайлардың орыс бодандығына берілмеуі Орта Азия хандықтарын орыс отаршылдығынан бір жарым ғасыр бойы сақтап тұрды», - деп жазды Ф.Энгельс бұл туралы.

      1970 жылғы «Адай көтерілісі» патша үкіметін қатты састырды. Кавказдан көмекке келген қолдың басшысы граф Кутаисов: «Өлке түгелімен көтерілген, қарусыз бір адам жоқ... Олармен алғаш кездескенде тіпті шошып кеттім. Олардың бірде-біреуі қанша атсақ та құламайды. Шауып келеді, шауып кетеді. Өлісі қайсы, тірісі қайсы – адам айырып болар емес. Адам шошырлық аласапыран. Мұндай қарбаласта әскердің бас-аяғын жинап ұстаудың өзі қиын болды» деп жазады.

      Осыдан төрт жылдан кейін, яғни 1874 жылы «Бізге әуелден берілмеген Адайлар 1870 жылғы көтерлістен кейін тіпті бағынудан кетті. Біз Маңғыстауда аяғымызды тік басып, өзімізді оның қожасымыз дей алмадық» жеп жазыпты Маңғыстау приставы.

                     Маңғыстаулықтар Кеңес үкіметімен де 40 жыл айқасты. Х.Досмұхамедов «Адайлардың орыс отаршылдарымен араласы алақандай Форт-Шевченко қаласының аумағынан асып жарыған жоқ. ...Қазақтың Адай сияқты рулары, шындығында, орыс өкіметі Хиуа мен Түрікпенді алғаннан кейін ғана бағынды» деп жазды («Аламан», А. 1991. 409 бет). Олардың орыс мәдениетімен (ілімімен) араласқан кезеңі бар-жоғы елу жылдың айналасы. Қазақ даласы 300 жылға жуық бодандық кезінде қазақтың салт-дәстүрін, әдет-ғұрыптарын жоғалтпай сақтап қалған да осы Маңғыстау. Сондықтан да ол 360 әулиелі Киелі Маңғыстау деп аталады.

         Қожырбайұлы Мұхамбеткәрім
+1 дауыс
Шыңғыс ханның Адайдан тарағаны айдай ақиқат. Сенбейтіндерге айтарым, қолдарыңнан келсе мына деректерді теріске шығарып көріңіздер.

  ШЫҢҒЫСХАН АДАЙ.      639 жыл бойы, яғни 1206 жылдан 1845 жылға дейін Қазақ хандығы (мемлекеті) билігінің басында тек қана Шыңғыс ханның өзі және оның үлкен ұлы (тақ мұрагері) Жошыдан тараған ұрпақтары болды. Демек, Шыңғыс қаған қазақ болмаса, бізде өздерімізді қазақпыз деп атауға ешқандай құқығымыз жоқ. Шыңғыс ханда, оның ұрпақтары да тек қана қазақ елінің тәуелсіздігі үшін қытай, хорезм, жоңғар, орыс басқыншыларына қарсы жан аямай күресті, олар осы жолда ештеңеден де аянған жоқ. Талайлары өмір бойы аттан түспей, мына дүниенің қызығын көрмей кетті. Әңгіменің ашығын айтқанда мынау жарық дүниеде қазақтың тәуелсіздігі үшін дәл солардай күрескен әулет жоқ. Бұл кімде-кім «мың жерден басын тасқа ұрса да» солай. Себебі, ол қазақ қағанатының (Қағанға бүкіл әлем бағынған) қарашаңырағының иесі Кіші Жүз (Алшын-Бекарыстың), оның қарашаңырағы Он екі Ата Байұлының, оның қарашаңырағы Адайдың, оның қарашаңырағы Мұңалдан шыққан. Шыңғысхан қағанатының астанасының Қарақұрым аталып жүргені, олда оның арғы аталарының аты болатын.

         Хандықтарды (мемлекеттерді) билеген ұлы тұлғалардың рулық тегі былайша айқындалады.

         1. Ол рулық шежіре (жалпы ежелгі қазақтар ата-тегін сонау түпкірдегі Адам Атаға дейін

таратқан). Бұл дәстүр Маңғыстауда сол бұрынғы дәрежесінде толықтай сақтаулы тұр.

Атам қазақтың «Тегін білмеген тексіз, жеті атасын білмеген жетесіз», «Жеті атасын білген

ұл, жеті жұрттың қамын жер, жеті атасын білмеген құлағы мен жағын жер» дейтін мақалдарының сыры осы.

         2. Рулық таңбасы.

         3. Ұраны.

          Егер осы көрсетілген белгілер толықтай сәйкес келмесе, онда ол тұлға сен ойлаған руға

жатпайды деген сөз. Себебі, біз Шыңғыс қаған атамызды бүгінгі 105 (ежелгі шежірелер де 125) таңбалы қазақ руларының ішінен таба алмасақ, онда біздің де Шыңғыс қағанды қазақ деуге ешқандай құқығымыз жоқ.

          1. Шыңғыс қағанның тегі:

          Шыңғысханның шыққан Қиян (Қият) руы былайша өрбиді: Қазақ-Кіші Жүз (Үш Жүздің ең кішісі, кенжесі, яғни қарашаңырағының иесі), Бекарыс (сөз түбірі «ек (екі)». Екі саны қазақтың сандық атауы, яғни лақап аты), Алшын (Ең алғаш Ұлы Жаратушы-Алланың бар екенін, Оның шын екенін, Оның мекені биікте (аспанда, шыңда) екендігіне көзі жеткендер). Ол жер күні бүгінде Қыр (биік шартарап), Үстірт (Үстіңгі Жұрт), Сынды (Тауратта, Забурде, Інжілде, Құранда айтылатын Синай (Сынай) тауы осы), Үстірттің ең биік жері күні бүгінде де Шың деп аталады – одан Он екі Ата Байұлы (Алшынның, сонымен қатар бүкіл қазақтың ең кішісі, кенжесі, яғни қарашаңырағының иесі) — одан Адай (Он екі Ата Байұлының ең кішісі, кенжесі, яғни қарашаңырағының иесі, шежіре дерегі бойынша Адайдың ең соңында тұратын себебі осы) – одан Келімберді (Адайдың екі баласының кішісі) – одан Мұңал (Адайдың сегіз немересінің ең кішісі, кенжесі, яғни қарашаңырағының (Мұңал ошақтың) иесі – одан Жаулы – одан Жары – одан Мұрат (Кеще) – одан Шортық – одан Бұқар – одан Құрым (Шыңғысхан қағанаты астанасының Қарақұрым (Қарақорым) атанатын себебі осы) – одан Сүйіндік – одан Тұрнияз – одан – Айытқұл – одан Қиян (Қият осы Қиянның толып-толысқанын білдіретін көпше атауы). Бұл дерек Адайдың әйгілі биі Алшын Меңдалыұлының шежіресінен алынды. (Алшын Меңдалыұлы «Адай шежіресі». Алматы-2002. 225-228 беттер).

         Қазақ та «Үлкен ұл тақ мұрагері, кенже ұл қарашаңырақ иесі» делінеді. Өздеріңіз көріп отырғандай, Адай атауы сөз түбірінде Ада (Ата) деген атты иемденген және сонымен қатар Шежіренің де ең соңында тұр.

         Маңғыстауда Шыңғысханның арғы аталары Қиян (Қият), Қараман (Әйгілі Шумерлер өздерін Қарабас деп атаған, Шыңғыс қағанның арғы аталары Қараханидтер қағанатын құрған), Құрым (Қарақұрым), Бөржігін атты топономикалық атаулар күні бүгінде де бар. Ал, Адайды қазақ емессің деуге ешкімнің де құқы жоқ. Сол сияқты оның ұрпақтарын да. Себебі, күні кеше патшалық Ресей Адайды (Маңғыстауды) қазақтан бөліп тастау үшін басында Кавказға, кейіннен Түрікменістанға зорлықпен қосқан кезде, біз қазақтың қарашаңырақ иесіміз, ағаларымыздан ешқайда ажырамаймыз, — деп ұлы қырғын-қантөгіспен өз қазағына (Қаз ағасына) қайта қосылған және бүкіл қазақ елі өз жерлерінен айрылып жатқанда Қазаққа атамекен Маңғыстау мен Үстіртті қайта қосқан біздің аталарымыз болатын.

         Қысқасы, Шыңғыс қағанды қазақ деп мойындай алмасақ, бізде өзімізді Қазақпыз деп атауға құқығымыз жоқ.

         Осы аттары аталған Аталарымыздың басым көпшілігінің, тіпті бәрінің десе де болады әулие-қорымдары Маңғыстау да күні бүгінде де бар. Қиянның қасында барлық ежелгі шежірелерде айтылатын шыңғысхан шықты делінетін Бөржігін атты жер атауы да бар. Бұндай сәйкестік жер бетінің ешбір елінде жоқ.

         Маңғыстауды 360 әулиелі киелі Мандардың қыстауы (Манқыстау) делінетінінің сыры осы. Қазақ та сөз түбірі (өз түбі, сөздің атасы) және оның құрамы ешқашан жаңылысып көрген емес. Сол үшінде оларды «Тіл таңбалы Адайлар» және Қас би (бүгінгі Каспий теңізінің ақиқат атауы осы), Бас би, Тау би (Қазақтың Қап тауын (Кавказ) Албандар (Албания) осылай деп атапты.

          Албан демекші, Албания мен Қазақтың Ұлы Жүзіндегі Албандардың тегі: рулық құрамы да, таңбасы да, ежелгі ұраны да, тілі де бір. Албания қазақтан енші алып бөлініп шыққаны, біздегі албандар (Ұлы Жүз) қарашаңырақта қалғандары. Бүкіл әлем елдері осылай тарайды. Мысалы, Моңғолия бөлек шыққаны, Мұңал қарашаңырақта қалғаны; Шеркешия (Ресей құрамында) бөлек шыққаны, Шеркештер қарашаңырақта; Мысырлықтар бөлек шыққаны, Ысықтар қарашаңырақ та қалғаны; Иемен бөлек шыққаны, Жеменей қарашаңырақта қалғаны; Аджария бөлек шыққаны, Адай Жарылар қарашаңырақта қалғаны; Мажарлар бөлек шыққаны, Маңғыстаулық Жарылар қарашаңырақта қалғаны; Буряттар бөлек шыққаны, Бөрі Адайлар қарашаңырақта қалғаны; Мадиярлар бөлек шыққаны, Ман Адайлар қарашаңырақта қалғаны т.т. болып кете береді.

          Шыңғыс қаған империясының ұлттық құрамы қазақ руларынан құралған. Оның барлық қолбасшылары да, билері де, барлық батырлары да (Өзі, төрт баласы және әйгілі Жебе (Жебе оның лақап аты және Адайдың таңбасы) ноян Адай, Мұқылай ноян Жалайыр, Шыңғыс қағанның әділ биі, ұлы жыршы, дәулескер күйші, көріпкел бақсы, сұңғыла шежірешісі Кетбұға Найман, бас биі Майқы би Үйсін т.т. бәрі тек қана қазақ руларына жатады.

         2. Шыңғыс қағанның бас таңбасы (гербі) «Тіл» және «Қас би» таңба деп аталған. Ежелде де,

бүгінде де Адайлардың «Тіл таңбалы Адайлар» атанып жүргендерінің сыры осы. Біз сол аталарымыз атын қойған Каспий теңізінің жағасында әлі отырмыз. Маңғыстаудан үш рет кеттік, үшеуінде де «Сауран айналып» Маңғыстауға (Ата мекенге, яғни Атам, әкем және менің туған жеріме) қайта оралдық. Ата мекенді сүйсең осылай сүй.

          Адайлардың соңғы таңбасы «Жебе», яғни «Садақ». Бұл жерде «авторлық құқық» сақталып тұр. Бұл сол замандағы қарсылысын алыстан жайрататын ең ұлы қару Садақты Адайлар ойлап тапты деген сөз. Мұны тек қазіргі заманның Атом қаруының оқ тұмсығымен салыстыруға болар.

“Өсер ел тарихын таспен жазады, өшер ел тарихын жаспен жазады” – деген екен. Аталарымыз тарихын таспен де, оған салған таңбамен де жазып кетiптi. Ал бiздер… Таңбаны ұмыттық… Оған себеп бiздiң заманымызда, көз алдымызда сол тарихтың күнiне бiр әрпi тозаңға айналып, жылына бiр жолы сүртiлiп жатыр. Турасын айтсақ қазір аталарымыздың басындағы құлпытасқа «таңба» салуды қойдық, ескерткiштер құлап жатыр, бұзылып жатыр, орны жоғалып жатыр.

           3. Шыңғысхан қағанатының ұраны «Алаш», ал руының ұраны «Архар». Әйгілі Қашаған

жыраудың (Адайдың Қосай руынан шыққан) «Шыңғыс туды Архардан» деп жырлайтыны осыдан. Бұл Шыңғысханның шыққан тегі Маңғыстаулық, яғни Адай деген сөз. Соңғы ғасырда Шыңғысхан ұрпақтары өздерін Төре деп атап жүр. Төрелердің ұранымыз «Архар» дейтіні де осыдан.

Ежелгі аңыздардың бәрінде де Әз күнін (Әз әулие, қазақтың сөз түбірі Аз (Әз) болатыны осыдан) тек қана жұмақтан шыққан қой, және оны бағып жүрген қойшы ғана естиді делінеді. Міне осы аңыз Қазақ деген атпен бүгінгі күнге жеткен елдің түп атасы Әз әулие атамыздың ғұмыр кешкен жері де, моласы да Маңғыстауда екенін айғақтай алады. Ең алғаш даланың жабайы аңын (архарын) қолға үйретіп, қой мен қошқарға айналдырған Шопан атаның моласы да осы өңірде.

Адайларда ежелде «Алаш» пен түбірлес «Алғи» деген де ұраны болған.

           «Енді Байұлы болатын Кіші жүздің әрбір руы өзінің белгілі адамдарының атын өздеріне ұран етіп кетіпті.

Беріштер Ағатай,

Шеркештер Шағырай,

Ысықтар Бәйтерек,

Жаппастар Баймұрат,

Таздар Бақай,

Сұлтансиықтар Әйтімбет, Қара дейді.

           Есентемірде ұран болмай, Сырым заманында Есентемір Бөкен бимен ақылдасып, Есентемірге Алдаоңғар деген ұран беріпті дейді.

           Кейін Кіші жүзде Табындар – «Жоламан», «Барақ-Мөңке», Әлімдер – «Майлыбай», «Жанқожа» деп ұрандаған. (Алшын Мендалыұлы «Адай шежіресі» Алматы-2002. 94 бет).

           Шыңғыс қағанның тегіне таласып жүргендерге айтарым: Қандай ма болмасын бір рудың осындай айрықша белгілері толықтай сәйкес келсе, онда ол Шыңғысханның төл жұрты болғаны.

Ал, егер кейбір белгілері сәйкес келіп жатса, онда олар Шыңғыс қаған мен оның елінің тума, ағайын-жекжат, құда-андалары деген сөз.

           Бүткіл жер бетінде Шыңғысхан қағанатының барлық айрықша белгілері сәйкес келетін ел жалғыз қазақ, ал оның рулық тегі сәйкес келетін ру ол Адай. Ал, Адай бүкіл қазақтың, сонымен бірге бүкіл әлем елдері қарашаңырағының иесі болып табылады. Оның бүкіл қазақтың рулық шежіресінің ең соңында тұрғанының сыры осы. Бұл Кенже ұл деген сөз. Атасының шежіре тарихы тек қана кенже ұлда сақтала алады. Мына деректер осы айтқанымның айдай айғағы. Мен бұл деректердің басым көпшілігін, бала жасымнан өз Ата-анамнан және ауылдың жасы үлкендерінен естіп өскенмін.

           Маңғыстаулықтардың өзге елдерден басты айырмасы, олар ешқашан батыстың (орыстың) Адамзаттың атасы «маймыл» деген ілімін мойындаған емес. Олар екі ғасырға жуық патшалық Ресейге бағынбастан 1917 жылғы Қазан төңкерісіне жетті. Көптеген қазақ рулары Патшалық және Кеңестік Ресейдің зорлығымен атамекендерінен айрылып жатқан кезде, қазақ еліне ежелгі атамекендері Маңғыстау мен Үстіртті қазаққа қайта қосты.

           Адай Ата ұрпақтары ұлт мүддесіне ешқашан сатқындық жасаған емес. Оған дәлел ретінде айтарым: 1870 жылғы пашалық Ресейге, 1930 жылғы Кеңес өкіметіне қарсы көтеріліске қатыспаған, не оған қарсы болған бірде-бір Маңғыстаулық болмаған. Барлық халық түгел атқа қонған. Бұл ел түгелге дерлік қазақ халқы мен Орта Азия елдерін Ресей патшалығы түгел жаулап алған екі ғасырлық бодан кезінде де оған бағынбады, айтқанына көнбеді, айдағанына жүрмеді. Осылайша бүкіл Қазақстан мен Орта Азия мойындаған Ресей бодандығына бас иместен Қазан төңкерісіне жетті. «Түздіктердің ең бір ержүрек тайпасы Адайлардың орыс бодандығына берілмеуі Орта Азия хандықтарын орыс отаршылдығынан бір жарым ғасыр бойы сақтап тұрды», — деп жазды Ф.Энгельс бұл туралы.

 

           1870 жылғы «Адай көтерілісі» патша үкіметін қатты састырды. Кавказдан көмекке келген қолдың басшысы граф Кутаисов: «Өлке түгелімен көтерілген, қарусыз бір адам жоқ… Олармен алғаш кездескенде тіпті шошып кеттім. Олардың бірде-біреуі қанша атсақ та құламайды. Шауып келеді, шауып кетеді. Өлісі қайсы, тірісі қайсы – адам айырып болар емес. Адам шошырлық аласапыран. Мұндай қарбаласта әскердің бас-аяғын жинап ұстаудың өзі қиын болды» деп жазады.

 

            Осыдан төрт жылдан кейін, яғни 1874 жылы «Бізге әуелден берілмеген Адайлар 1870 жылғы көтерлістен кейін тіпті бағынудан кетті. Біз Маңғыстауда аяғымызды тік басып, өзімізді оның қожасымыз дей алмадық» жеп жазыпты Маңғыстау приставы.

 

            «Мен 20 жыл топографтар корпусының офицерi бола жүрiп, қазақ даласында талай қақтығыстарды көрдiм, бiрақ дәл осындай көзсiз және табандылықпен жүргiзiлген шабуылды көрмеп едiм. Форттың тағдырын осындай бiрнеше шабуыл шешiп кетуi мүмкiн едi. Онда мұның немен аяқталатынын көзге елестетудiң өзi қорқынышты» (1870 жылғы Адайлар көтерiлiсi туралы капитан Зеленин)

 

            1920 жылы 5 қаңтарда суық қаруланған 15 000 әскермен Форт-Александровскіге (қазіргі Форт-Шевченко) аттанған атаман В. С. Толстовтың отряды аталған жерге бір айдан соң тек қана 2000 адаммен ғана жетеді. Ал сол жылғы сәуір айында 15 000 адамдық әскерінен тек қана 214 адамы тірі қалып, сол жасақпен Форттан шығып Красноводск, одан әрі Иракқа қашып құтылады. (кей деректерде тек қана 70 адамы қалған деп көрсетіледі).

Адайлардан осыншама қиындық көрген атаман кейіннен өзінің бір мемуарында былай деп жазып кетеді:

          «Ең соңғы Адайдың сүйегін музейден көрсем, мен армансыз, бақытты адам болар едім...»

Толстовтың бұл мемуары қазір Париждегі орыс казачествосының музейінде тұр.

 

            Маңғыстаулықтар Кеңес үкіметімен де 40 жыл айқасты. Х.Досмұхамедов «Адайлардың орыс отаршылдарымен араласы алақандай Форт-Шевченко қаласының аумағынан асып жарыған жоқ. ...Қазақтың Адай сияқты рулары, шындығында, орыс өкіметі Хиуа мен Түрікпенді алғаннан кейін ғана бағынды» деп жазды («Аламан», А. 1991. 409 бет). Олардың орыс мәдениетімен (ілімімен) араласқан кезеңі бар-жоғы елу жылдың айналасы. Қазақ даласы 300 жылға жуық бодандық кезінде қазақтың салт-дәстүрін, әдет-ғұрыптарын жоғалтпай сақтап қалған да осы Маңғыстау. Сондықтан да ол 360 әулиелі Киелі Маңғыстау деп аталады.

             Шыңғысханның тегі қазақ және ол қазақтың Кіші жүз (Алшын, Бекарыс)- Он екі ата Байұлы — Адайдың — Мұңал руынан екендігі дауға да, күмәнға да жатуға тиіс емес. Шындықтың аты шындық, ақиқаттың аты ақиқат. Одан ешкім, ешқайда қашып құтыла алмайды. Шындықтан қашудың жалғыз жолы, ол маймылға бала болу. Бұл шындықты бүгін мойындай алмасаңдар, ертең мойындайсыңдар; ертең мойындай алмасаңдар, арғы күні мойындайсыңдар; арғы күні мойындай алмасаңдар, оның арғы күні мойындайтын боласыңдар. Атам қазақтың «Ат айналып қазығын табар, Ер айналып елін табар» деген мақалының сыры осы. Бәрің бірдей Дарвин айтқандай «маймылға» бала болып кетпесеңдер, мен айтқан тұжырымға күні ертең-ақ келесіңдер. Ол күн алыс емес. Бүгінгі таңда Адай(м) Атадан жеткен ақиқат, бәріңнің көкірек-кеуделеріңнің және үйлеріңнің есігін қағып тұр. Ақиқатқа ешкім есік ашпай тұра алмайды.

                Қожырбайұлы Мұхамбеткәрім, Маңғыстаудан
Шынғысхан Қазақ! адай емес !
+1 дауыс
Адайлар да басқа Алшындар сияқты 13 ғасырда Жошыға ілесіп Сібір тайгасынан Дешті Қыпшаққа келген. Оған дейін олар Үлкен Адай және Кіші Адай өзендерінің бойын мекендеген. Мында картасы берілген
http://alashainasy.kz/shezhire/alshyin-shejres-68008/
+1 дауыс
Жоқ а адай болған емес адай кайда монғол жері қайда. Шығыс ханның анасы әйелі  Қоңырат деген рудан болған. Ол анық ал өзі қазақ болуы да болмауыда мүмкін
+1 дауыс
Сіз бул ждрге кітап жазғасіз бә? Шығысхан адай емес ол таза меркіт.енді келіп ұлы тулғаға талас айтқандарың ұят. Ертең ленинді адай жасап алып жұрмеңдер!!!
–1 дауыс
(Abilai.96.xann 19 сағат бұрын жауап берді) деген Сіздің пікіріңізден                                  ШЫҢҒЫСХАННЫҢ (МҰҢАЛДАРДЫҢ) ҚҰДАЛАРЫ КІМДЕР? деген сұрақ өз-өзінен туындап тұр. Жауап ретінде айтарым:
          Шыңғыс ханның өзі және аталары тұсында олардың керейлер мен қарым-қатынасына және Шыңғыстың әкесі Есекейдің Қоңыраттарға барып Бөртеге құда түсіп айттыруы көшпелі бұл қауымның арасында ешқандай жік жоқ, бөлінбеген бір тұтас ел екендігін көрсетеді. Шыңғыс ханның шешесі Өленнің де, арғы атасы Қабыл ханның әйелі Гүлүкі ананың да, Шыңғыс ханның үлкен ұлы Жошының әйелі Сартақайдың да, Шыңғыс ханның тоғызыншы ұрпағы, Алтын Орданың соңғы ұлы ханы Тоқтамыстың анасы Манқыстау билеушісі Түйе-Қожа Оғланның әйелі Құдан-Күншектің де, олардан да басқа Шыңғыс ханның көптеген аталары мен ұрпақтарының басым көпшілігінің әйелдерінің қоңыраттың қызы екендігі тек қана осыны білдіреді.
          «Ақ Орданың негізін қалаған Орда ежен әкесінің 22 жасында 1201-1202 шамасында Жошының бәйбішесі, Қоңырат қызы Сартақайдан туған.  ...Рашид Ад Диннің айтуынша Орда Еженнің үш әйелі болды. Олардың екеуі Жүкей-Қатын және Тұбахан-Қатын қоңырат қызы. Үшіншісі де Үкіжан деген қоңырат қызы» (Зардыхан Қинаятұлы.     Қала мен дала» (№5 7.02.2011 жыл). Егер Шыңғыс ханның тегі қазақ болмаса олар сан ғасырлар бойы  Қоңыраттар мен қыз алысып, қыз беріскен болар ма еді?! Еске ұстайық, Қоңыраттар ежелде  Адайлармен бірге Манқыстау мен Үстіртте тұрған, олар мәңгі бақи жұптарын жазбастан Алтай мен Мұңал даласында, Сыр өңірінде бірге тұрып келеді. Оны олардың  Қоңыр-ат деген есімінен де көруге болады. Адамның ең жақыны атаң мен атың болса, «қоңыр»  қазақтың ең жақсы көретін түсі, яғни пісіп, жетіліп кемеліне келген дегенді білдіреді.
        Қоңыр (Қоныр) мен Моңғолдың (Монғол), «Оң» (Он) деген бір түбірден болуы осыдан.  Бұл жерде түбір сөздің алдында тұрған «Қо» - Қосай дегенді білдірсе, «М» дыбысы Мұңал атамыздың есімін береді.
        Шыңғыс қағанның арғы аталары да, өзі де, үрім бұтақтары да тек қана Қоңыраттар мен құда болған.  Сонау бағзы заманнан бері бізге жеткен ұлы шежіреде қазақтың хандары мен қағандары ежелгі жыл басы Наурыз мерекесінде  құдаларына арнап «Тоғыз қоңыр» атты 9 күй орындатқан.
        Себебі, Қоңырат Қосайдың лақап аты. Екеуінің «Қо» деген бір түбірден болатыны осыдан. Нұқ пайғамбар заманында бүкіл ел суға кетіп, Нұқ пайғамбарға жолдас болғандардың ғана жолы болып, апаттан аман қалды. Атам Қазақтың Қосайдан жолдасың болса, жолың болады дейтіні осыдан. Нұқ пайғамбардың руының аты Қосай.  Оның тегі Қосай Нұқ деп аталады. Біздің сөздік қорымыздағы, сөйлем арасына қойылатын Қос Нүктенің сыры осы.
         Қоңыраттардың рулық таңбасы «Босаға». Мұның мағынасы, Нұқ пайғамбарға дейінгі топан суға қарық болғаннан қалған, азғантай мұсылман қауымына босаға (есік) болған Қосай Ата ұрпағы Нұқ пайғамбардың кемесі болатын. Қоңырат пен Қосай синоним. Қосай мен Босағаның «Ос» деген бір түбірден (бір атадан) болатыны осыдан.
         «Ос»-тің мағынасы өзек. Жер өз осінде (өзегінде) айналады.
         Мұңал атамыздың есімінің де сөз түбірі Ұң (ұңғы). Барлық түтіктің ішкі қуыс-өзегі. Мысалы, мылтықтың ұңғысы. Бұл дегенің сонау Адам (Адай) атадан басталған өзек ешқайда бұрылмастан Адайдың қарашаңырағы Мұңал ошақтан келіп шықты деген сөз. Адай мен қоңыраттың бір-бірімен мәңгі құда болып жүргендерінің де сыры осы. Бұл құдалық әу баста Нұқ пайғамбардың кемесіне мінген Құдайке-Тәзіке (Әз әке) ұлдарының Қосай Нұқ пайғамбардың тікелей ұрпақтарымен құда болуынан басталған болатын.
        Түсініктеме: Нұх пайғамбар – Исламда аса құрметтелетін пайғамбарлардың бірі. Нұх пайғамбар Аллаһның әмірімен пұтқа (Вадду, Сува, Йагусу, Йауку, Насру) табынып келген өз халқын бір Аллаһға сыйынуға шақырды. Біраз уақыттан соң адамдардың бір бөлігі оның насихатын қабылдайды. Сенбеушілер егер пайғамбар болсаң кереметіңмен бізді жазала деп қасарыса түсті. Осы оқиғаға байланысты діни аңыздар мен Құран Кәрімде Нұх пайғамбардың ақыры Құдайға жалбарынып, дінсіздерге қандай шара жасайтыны туралы медет сұрағандығы айтылады. Аллаһ Нұх пайғамбарға кеме жасап, өзіне ергендер мен жақындарын және дүниедегі тіршілік иелерінен бір-бір жұптан кемеге мінгізіп алуға бұйрық береді. Сенбеушілердің иман келтірген адамдарды аздыруынан қауіптенген Нұх пайғамбар олардың қатаң жазалануын тілейді. Содан кейін «тандыр пештен қайнап шыққан су мен көктен саулап құйылған су» жер дүниені топан болып басады. Дінсіздер қырылып, Нұх пайғамбар кемесіндегі оның жақындары, оған сенгендер ғана аман қалады. Кемеге мінуден бас тартып, топан судан тауға барып паналамақ болған Нұх пайғамбардың бір баласы қаза болған. Кеме таудай толқын арасынан аман қалып, су қайтқан соң тау басына тоқтады. Бұл тау ежелгі жазбаларда Жуды тауы (Әл-Жуди), қазақ  қисса-аңыздарында Қазығұрт тауының басына тоқтағандығы баяндалады. Нұх пайғамбар баласын апаттан құтқаруға тырысып қанша жалбарынса да, Аллаһ райдан қайтпай – діннен безген бала Нұх пайғамбар отбасынан біржолата аластатылады. Құран Кәрім аяаттарында Нұх пайғамбардың ғибратты өмірінен көптеген мысалдар келтіріліп (3:33; 4:163; 6:84; 7:69/67; 9:70/71; 19:59; 22:43; 23:22/32; 33:7;57:26, т.б.), «Бұл ең қасиетті әңгімелердің бірі. Біз саған соның сырын ашамыз» деген Нұх пайғамбар тарихы өз пайғамбарларына сенбей, Аллаһтың қаһарына ұшыраған халықтар тарихының алғашқы буыны және ғибратты үлгісі болды, Құран Кәрім уағыздарының тарихи негізділігін дәлелдеуде жетекші қызмет атқарды.
         «Шыңғысхан Құласудың жағасымен жүрді. Су бойында отырған елге тап болды, одан : «Не елсіз?» деп сұрады. Сөйтсе олар: «Қоңыратпыз» деді. Ол уақытта қоңыратқа бас болып жүрген Түрік Имал еді. Шыңғыс хан оған елші жіберіп, «Осы уақытқа дейін жамандаспаған құда – анда едік. Ел болсаң, одақтасым бол, жау болсаң, өзім келіп тұрмын» деді. Мұны естіген соң барлық қоңырат хан алдына келіп, оған бағынды. (Әбілғазы. «Түрік шежіресі» Алматы. 1992. 57 бет).
         «Қоңыраттың ұлдары батыр, мерген танылса, қыздары қас сұлу деген даңққа шыққан. Ару ғана емес, ақылды әйел, ошақтың құт-берекесі ретінде өлең, жырға қосылған. Әдетте, қоңырат қыздары мәңгілік құда қият жағына ұзатылыпты. Ұрпақтан ұрпаққа жалғасқан дәстүр. Үлкен әке Бартан-бахадұрды айтпағанда, Шыңғыс ханның өзінің қоңырат қызынан туғаны белгілі. Қағанның ел ұстаған, қол бастаған төрт ұлы – Жошы, Шағатай, Өкетай, Төленің нағашысы тағы қоңырат. Шыңғыс ханның жихангер, данагөй немересі Бату ханның да анасы қоңыраттан. Құбылай хан және одан соң біртұтас Қытайды билеген Шыңғыс әулеті бас бәйбішелерін үнемі қоңыраттан алатын салт болған» (М.Мағауин «Шыңғысхан»).
          Шыңғысханның тегі қазақ екендігінің тағы бір басты айғақтарының бірі – Темірші мен Бөртенің некесі! Қазақта қыз бен жігітті жастай атастыру деген дәстүр бар. Егер біз Теміршіні монғол десек, Онда Бөрте қазақтың  Қоңырат руынан бола тұрып тілі мен діні жат монғолға қоңыраттар қызын бермеген болар еді. Бұл саяси неке емес, кәдімгі біртілді, бірдінді, бірдәстүрлі, біртекті рулардың құда-жекжаттық байланысы, қарым-қатынасы.
         Шыңғыс ханның тегі қазақ және Шыңғысхан Атамыздың руының Адай екендігі дауға жатпайды.
         Қожырбайұлы Мұхамбеткәрім, Маңғыстау
(Murat.moldakhanuly 1 сағат бұрын жауап берді). Сіздің пікіріңізге айтарым. Шыңғысхан мен Меркіттердің ара қатынасы жайлы  тарихты және Атам Қазақтың Ата салты мен дәстүрін тереңірек зерттеуге кеңес беремін. Сіздің пікіріңізден Ата тарихты зерделеуде Қазақ шежіресін емес, Дарвин ілімін басшылыққа алатыныңыз айқын байқалады.
+1 дауыс
(Murat.moldakhanuly 1 сағат бұрын жауап берді) Айтпақшы ұмытып барады екенмін. Мен Шыңғыс ханды Атам деп ешкіммен таласып жүрген жоқпын. Себебі, ол менің және сонымен қатар бүгінгі  қазақтың атасы. Бұл Қазақ шежіресінен хабары бар жандар үшін дауға жатуға тиіс емес.  Ал, Лениніңді өзің ала ғой. Оны сізге басыбайлы еншіледім.
Уа қожеке Ассалаумағалейкум ! Барлық пікірлерінізді оқып шықтым. Шыңғыс хан бабамызды қазақ екенін дəлелдеп жүргенініз игі іс. Көптеген жаңалықтар ашыпсыз. Сізге бір сұрағым бар осы Арғын тайпасына қатысты не дей аласыз?  Қандай деректерініз бар?
0 дауыс
Шыңдай-биік, Қыстай-һақарлы ханымыздың қазақ және адай тайпасынан шыққанына біздің қазақтардың арасында ешқандай күмән болмау керек, тіпті ауыз көпіріп дәлелдеудің де қажеті жоқ, себебі бұл біздің Адайлардың ұлы бабасы және оның арғы ата-бабаларында Байадай, Жатарадай, Тоқадай, Барадай, Жыршыадай, Мәңгіадай, Ұрыадай, Бесадай т. басқа аттарға толы, одан кейінгі ұрпақтарын алатын болсақ Итақадай, Өрбіадай, Аршыадай, Адай-деген аттарға тағы толып жатыр, сонда ол Адай болмағанда кім? Оның тарихтағы жазылған Қият-Бөріжеген деген тайпасы, ол екі тайпаның біріккен аты Бөріжегендер олар Адайлар, Қияттар олар Тобықтылар

Ұқсас сұрақтар

127,759 сұрақ
322,322 жауап
153,150 пікір
72,779 қолданушы