0 дауыс
243 көрілді
Клиент-сервер архитектурасы бар жүйелерді құру мысалдарын келтіру. Сұрау тілдері.
Осы тақырыпта конспект керек еді.

1 жауап

0 дауыс
Клиент-сервер архитектурасы бар жүйелерді құру мысалдары:

1.Веб-қосымша:

- Клиент: Веб-шолғыш.
- Сервер: Веб-сервер(мысалы, Apache, Nginx).
- Сұрау тілінің мысалы: HTTP (HyperText Transfer Protocol).
- Сипаттама: Клиент веб-беттерді, суреттерді немесе басқа ресурстарды алу үшін серверге HTTP сұрауларын жібереді. Сервер сұрауларды өңдейді және тиісті деректерді қайтарады.

2. Электрондық пошта:

- Клиент: электрондық пошта клиенті(мысалы, Outlook, Thunderbird).
- Сервер: пошта сервері (мысалы, Microsoft Exchange, Postfix).
- Сұрау тілінің мысалы: SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) хаттарды жіберу үшін, POP3 немесе IMAP хаттарды алу үшін.
- Сипаттама: Клиент тиісті хаттамалар арқылы пошта серверімен өзара әрекеттесу арқылы электрондық хаттарды жібереді және алады.

3. Мәліметтер базасы:

- Клиент: мәліметтер базасының қосымшасы(мысалы, MySQL Workbench, Microsoft SQL Server Management Studio).
- Сервер: дерекқор сервері(мысалы, MySQL, Microsoft SQL Server).
- Сұрау тілінің мысалы: SQL (Structured Query Language).
- Сипаттама: Клиент деректерді оқу, жазу, жаңарту немесе жою әрекеттерін орындау үшін дерекқор серверіне SQL сұрауларын жібереді.

4. Ойын сервері:

- Клиент: ойын клиенті (мысалы, ойын консолі, ДК қосымшасы).
- Сервер: ойын сервері.
- Сұрау тілінің мысалы: көп ойыншы ойындарына арналған деректерді бөлісу хаттамалары (мысалы, деректерді ағынмен жіберуге арналған UDP).
- Сипаттама: Клиент ойын деректерін беру, геймплейді басқару және ойын күйін жаңарту үшін сервермен өзара әрекеттеседі.

Сұрау тілдері:

1. SQL (Structured Query Language):
- Пайдалану: реляциялық мәліметтер базасымен жұмыс істеу. Сұраулардың мысалдары: SELECT, INSERT, UPDATE, DELETE.

2. HTTP (HyperText Transfer Protocol):

- Пайдалану: клиент пен веб-сервер арасындағы өзара әрекеттесу үшін. Сұрау мысалы: get /index.html.

3.SMTP (Simple Mail Transfer Protocol):
- Пайдалану: электрондық поштаны жіберу үшін. Мысал сұрау: EHLO example.com.

4. Көп ойыншы ойындарына арналған хаттамалар (мысалы, деректерді ағынмен жіберуге арналған UDP):
- Пайдалану: ойын клиенті мен сервер арасында деректер алмасу үшін. Мысал сұрауы: таңба күйін жаңарту бумасы.

Қорытынды:

Клиент-сервер архитектурасы бар жүйелердің мысалдарына веб-қосымшалар, электрондық пошта, мәліметтер базасы және ойын серверлері жатады. SQL, HTTP және SMTP сияқты сұрау тілдері әр түрлі контексте клиенттер мен серверлер арасындағы өзара әрекеттесуге қызмет етеді.
...