+1 дауыс
31.2k көрілді

Адам - бір боқ көтерген боқтың қабы, Боқтан сасық боласың өлсең тағы өлеңнің мағынасы?

Адам - бір боқ көтерген боқтың қабы, 
Боқтан сасық боласың өлсең тағы.
Мені мен сен тең бе деп мақтанасың,
Білімсіздік белгісі - ол баяғы.
Кеше бала ең, келдің ғой талай жасқа,
Көз жетті бір қалыпта тұра алмасқа.
Адамды сүй, алланың хикметін сез,
Не қызық бар өмірде онан басқа?!

Абай Құнанбайұлы

7 жауап

+1 дауыс
Өте ұят сөзді жазуды догару керек.  Ким билмейди екен ол создин тупки магынасын, бир жаналык ашкандай болудын кажети не?  Жиркеништи екен мынау соз. Абай ол созди катты ашынганнан надандарга айткан гой, ал казир сол замандагыдай надандар жок бари окыган коздери ашык орелери кен адамдар.
Жиіркеніштісі жиіркенішті, бірақ дұрыс айтылған сөз екен. (бұл сөзді қатты ашынғанда айтты дейсіз, Абай атамыз қазіргі уақытта өмір сүріп, қазіргінің надан адамдарына ашуланса не айтар еді екен?! қызық...) Сіз дұрыс айтасыз қазір барі оқыған, көзі ашық, өрелері кең, бірақ оқыған деп надан емес деп айта алмаймыз еш!
Оның несін қозғай береміз, адамды тамақ ішіп содан энергия жинайтын етіп жаратса оған не амал бар. Оны айта берудің қажеті жоқ секілді менің ойымша.  Тағы бір айта кететіні Адамды Алла жаратты, ал Алланың жаратқан адамын олай кемсітіп айтуға болмайды, оған біздің қақымыз жоқ, оны обсуждать ететін біз емес  Егер!!! бұрынғы отен ғасырларда өмір сүрген нағыз философтар ғалымдар Мұхаммед Хайдар Дулатилар мен Әл Фарабилер Абайдың осы сөзін оқығанда абайды жерден алып жерге салар еді, әттең!.
Онын ойы адамды кемсiту емес, керiсiнше ой салу, алдынды ойла дегенi! Барiмiздiн барар жерiмiз бiр, сондыктан адамдарды сыйла, Алланын бар хикметiн сез дегенi. Сiз Дулати мен Аль Фарабидi философ дейсiз, ал сонда казактын улы тулгасы, хакiм Абайды философ ретiнде мойындамайсыз ба???
оған дәлел :бүкіл европа мәдениетті бізден үйренген, бізден алған. Абайды мен жақсы көрсем болды мойындағаным ба? Жоқ олай болмайды. Абай халыққа қандай жақсылық істеді.... түсінбедім.   Ал әлем алдындағы Мухамммед  Хайдар Дулатилер мен Әл Фаабибилкедің ілімінен көптеген  білім ала отырып бүкіл әлем дамыды. Факт бар если что?
–1 дауыс
Абайды мойындай алмаймыз ,Әлем деңгейіндейіндегі  МұхаммелдХайдар Дулати мен Әл Фараби секілді ғалымдар тұрғанда  Абай кім өзі? 1-ші сыныптың оқушысының да дегейіне келе алмайды сенің Абайың!
Онда сіз сауатсызсыз. Абайды бүкіл әлем, ЮНЕСКО мойындағанда сіздің мына ойыңыз пасықтықты, надандықты білдіреді. Сіз қазақ емес сияқтысыз, ұлтшыл емес екенсіз. Сіз үшін мен намыстанып отырмын!!!
АБАЙДЫ   АБАЙ ЕТКЕН МҰХТАР ӘУЕЗОВ.  ЕГЕР МҰҚТАР ӘУЕЗОВ БОМАҒАНДА ОНЫ СЕН ДЕ ТАНЫМАС ЕДІҢ!
МЕН НАҒЫЗ ҚАЗАҚПЫН.   ДУЛАТИ ХАЙДАР ДУЛАТИДЫ БІЛМЕСЕҢ БІЛІП ҚОЙ ! КӨЗІҢ АШЫЛЫП ҚАЛАДЫ!
ОСЫ ДЕРЕКТІ ФИЛІМДІ КӨРСЕҢ НАҒЫЗ ПАТРИОТ БОЛАСЫҢ, ТАРИХЫҢДЫ БІЛЕСІҢ!
+1 дауыс
Мен Дулати туралы ештеңе деп жатқан жоқпын гой. Ия, мен білемін,тіпті М.Х.Дулати атындағы ТарМУ–ды бітіргенмін. Сіз қызықсыз...мен Дулати туралы ештеңе деп отырған жоқпын, оның үстіне әңгіменің арқауы Абайдың өлеңі еді ғой. Мен тек сіздің «надандық» деген адам бойында болатын жаман қасиет, ол адамның оқыған–оқымағанына қатысты емес екенін түсінгеніңізді қаладым (қанша оқысада осындай қасиеті бар талай адамды көрдім). Тақырыптан мүлдем ауысып кеттіңіз. Тағы, сіз оларды қалайша салыстырасыз,олардың тіпті өмір сүрген уақыттары да әртүрлі, және олардың тарихта алатын орындары да бөлек. Сіздің « 1–ші сыныптың оқушысыныңда деңгейіне келе алмайды» деген сөзіңіздің өзі сауатсыздығыңызды білдіреді. Ол адамның біз сөйлесіп отырған тілдің дамуына,ұлтымыздың әдебиетіне,қоғамымызға қосқан үлесі туралы уақытыңызды бөліп оқуыңызға кеңес берер едім. Немесе, мына сөздеріңіз өте ұят. Айта кететін тағы бір нәрсе, мен сізді «сіз» деп сыйлап отырмын (ештеңеге қарамастан), ал сіз мені тіпті танымайсызда, бірақ «сен» дейсіз. Өзіңіз ойланыңыз...
Абайды құрметтемеген адаммен сөз таластырудың да қажеті жоқ шығар.
0 дауыс
"Ұқпайсың өз сөзіңнен басқа сөзді,

Аузымен орақ орған өңкей қыртың", - деп Абай атамыз Бекер айтпаган екен
0 дауыс
Абай хаким бул созбен ешкимди кемитип жаткан жок. Абайдын айтпак болганы Алланын хикметин сезинбесен Аллага кулшылык кылмасан " адам бир бок котерген боктын кабы" болады да калады. Омирин зая отип жатыр деп шырылдар жатыр Аллага кулшылык кылмай жургендерге
0 дауыс
Дұрыс! Негізі түсінгенге нағыз сабақ алар сөз! Мұның мағнасы тереңде.  Тəкəппарланып мен біреуден биікпін деген ой келгенде нəпсіңді басып отыруға əдемі өлең! Ия біз егер бұл өмірдің түп мақсатын білмеген болсақ боқтың қабы екеніміз рас
0 дауыс
Ассалаумаалейкум! Бул оленмен Абай атамыз бiздерге айтканы:-"адам деген боктын бiр кабы дегенi,- такаппар, мактаншак болмандар?!-деп айтканы. Aдамды суй, Алланын хикметiн сез,-Ислам дiнiн жаксылап угып алып, содан сон барып баска да бiлiмдердi карастырып, оздерiндi дамытындар,- дегенi. Алла Тагала касиеттi куранда,-"бiлген адаммен бiлмеген адам тен емес!"-деп бiздерге оле олгенше бiлiм алуды нагыз мусылмандарга буйырып жатыр жане куранда бакара суресiнде гой деймiн,-"кейбiр адамдардын журектерi морленген (печать), оларга не айтсан да, айтпасан да барi бiр олар иманга толык келмейдi,- деген магынада да адамнын надандыгы туралы бiздерге бiлдiрiп жатыр...

Ұқсас сұрақтар

0 дауыс
1 жауап
...