+1 дауыс
6.4k көрілді
Оқиғаның басталуы: Оқиғаның дамуы: Оқиғаның шиеленісуі: Оқиғаның шарықтау шегі: Оқиғаның шешімі: Оқиғаның негізгі идеясы: Тәрбиелік мәні: Түсіндірме сөздік:

1 жауап

0 дауыс
"Абай жолы" романының 2-тарауы "Қат-Қабат" композициялық талдау

Экспозиция:

Абайдың әкесі Құнанбайдың ауылының көрінісі суреттеледі.

Құнанбайдың беделі мен билігі, оның ауылдағы ықпалы айқын көрсетіледі.

Абайдың анасы Ұлжанның мінезі мен оның Құнанбайға деген көзқарасы ашылады.

Түйін:

Абайдың алғаш рет мектепке баруы, оның білімге деген құштарлығы оянады.

Ол өзінің қоршаған ортасынан өзгеше екенін сезіне бастайды.

Бала Абайдың өмірге, әлемге деген алғашқы көзқарасы қалыптасады.

Даму:

Абайдың мектептегі өмірі, оның ұстазымен және басқа оқушылармен қарым-қатынасы суреттеледі.

Абайдың білімге деген құштарлығы арта түседі, ол кітап оқуға әуестенеді.

Абайдың әкесі Құнанбайдың дәстүрлі көзқарастары мен Абайдың оянып келе жатқан жаңашыл көзқарастары арасындағы қарама-қайшылықтар көріне бастайды.

Шиеленіс:

Абай мен оның әкесі арасындағы қарым-қатынас шиеленісе түседі.

Құнанбай Абайдың оқуын тоқтатып, оны шаруашылыққа араластырғысы келеді.

Абай өзінің таңдауын жасауға мәжбүр болады.

Шарықтау шегі:

Абай әкесінің қарсылығына қарамастан, оқуын жалғастыруға шешім қабылдайды.

Бұл оның өміріндегі маңызды бетбұрыс болады.

Шешім:

Абайдың оқуға деген құштарлығы оның өмірлік мақсатын айқындайды.

Ол өзінің қоршаған ортасынан ерекшеленіп, өз жолын таңдайды.

Бұл тарауда Абайдың болашақ ақын және ойшыл ретінде қалыптасуының негізі қаланған.

Қорытынды:

"Қат-Қабат" тарауында Абайдың балалық шағы мен жасөспірім кезеңі суреттеледі. Бұл тарауда Абайдың білімге деген құштарлығы, оның әкесімен қарым-қатынасы және өзіндік көзқарасының қалыптасуы сияқты маңызды тақырыптар көтеріледі. "Қат-Қабат" тарауы Абайдың кейінгі өміріндегі маңызды оқиғалардың негізін қалап, оның рухани дамуының бастауын көрсетеді.
...