aisuluu сіз айтқан Табиғат нені жұпатап жаратты? Аса мейрімді бүкіл жаратылыстың иесі Алла Тагала ақ пен қараны, жақсы мен жаманды, ермен әйелді т.б. сол секілді жаратылыстарды жұптап жаратты, біз осындай жаратылыстарды шатастырамыз, "жұптап жаратты" -деп қойылмайтын мысалды қоя саламыз. Шынын айтқанда біз семяның (отбасының), сезімнің, махаббаттың қадірін білеміз бе? Соған ақыл, біліміміз, жауапкершілігіміз жете ме? Қаншама көп оқып, ғылыммен жаңа техналогияларды меңгеріп жатсақта, бәріміз (көпшілікке топырақ шашпаймын) тәлім -тәрбиеден, ақылдан, әдептіліктен, білімділіктен, шынайылықтан, жауапкершіліктен жұрдай болып, екі жүзділік, менсінбеушілік, кемсітушілік, менмендік яғный ақылдың емес нәпсінің жетегінде кетіп барамыз. "Өткенді еске алмай, келешекке аяқ баса алмайсын" -деген, ақылды кісілеріміз, сол секілді өткенімізді еске алып көрелікші. Арнайы оқу орнын бітірмеседе біздің аналарымыз уйде отырып-ақ ұл- қыздарына тәлім-тәрбиені, ақыл-білімін беріп қатарға қосып отырғын (оған дәлел атын атап түсін түстемей -ақ, белгілі біздің батырларымыз, ғұлама, ақын- жазушыларымыз, алаш орда қайраткерелрі т.б.с), және отбасының ұйытқысы болып ерлерінің бетіне қарысы келмей -ақ отағасының бар айтқан істеріне қолдау көрсетіп, демеп -дем беріп және уйдегі өз орындарын біліп отқан, сондықтан арнайы мақтау мен мақтанышқа ие, куйеуіне, ұл- қыздарына (ол тоқалдың баласы болсада) қадірлі болған. Ғабит Мүсірепов атамыз айтқандай "Әйел ашуланса - жеңіледі, еркелесе -жеңеді" -деп, ерлеріне еркелеп өз дегендерінде істетіп отырған. Қоғамдағы келеңсіз жайттарды сол шариғаттың заңдарымен әділде шынайы шешім шығарып, әдепсіздерін тәрбиелеп бір жөнге келтіріп отқан. Сол ата-аналарымыз жетімін жылатып жесірін көшеде қаңғыртпаған, шариғаттың заңдарымен "әменгерлікті" ойлап тапқан. Олда ақылдылықтың белгісі. Ал сол бәйбіше тоқалы бар уйде сезім, махаббат болмады деп айта аламыз ба? Сезіммен махаббаттары бізге қарағанда керім және өте берік болған, қадірін түсіне білген. Оған дәлел тарихи әдеби кітаптарды оқып сонан туйсеңіз жетіп жатыр. Біздің ата аналарымыз (тағыда қайталап айтамын) арнайы оқу оқымай ақ біздерден өрелері жоғары, тәрбиелері саналы болғаны белгілі. Ал біздер Жоғарғы оқу орнын бітірп, арнайы білім алып жатсақта отбасындағы орындарымызды шатастырып алып жатқанымыз қаншама, ал осының ішінен сезім, махаббатты іздеп көріңіз? Шынайы сезімнің шыңдалғаны махаббаттың күштілігі -ол отбасында орын алатын уйлесімділік. Ал қалған әлсіз махаббаттар ол жастық шақтық, бозбалалық т.б.с. Қазіргі (көпке топырақ шашудан аулақпын) жастарымыз сол әлсіз махаббатпен отау құрып шамалы қыйындыққа төзе алмай (тоқал алмақ былай тұрсын) қаншамасы ажырасып кетіп жатқаны бәрімізге мәлім.
Тағы айтарлық жайт шариғаттың кезеңі және қазіргі кезең деп бөлу ол біздің білімсіздігіміз ой санамыздың жетілмегені. Осы заңдарымыздың түп тамыры сол шариғаттан шықанын білмегендігіміз. Ал шариғат қасиетті Алланың сөзі Құраннан және Пайғамбарымыздың (Алланың оған игілігі мен сәлемі болсын) іс амалдары хадистен алынғанын білуіміз керек. Кезең, заман өзгерген жоқ , ал біздер -адамдар өзгердік. Әдеп, тәлім -тәрбиеміздің азайып білімсізденіп бара жатқандығы. Қайта біздер жабайы болып бара жатырмыз өйткені техника ғылым дамып сол техниканын құлы болғанымызды өзіміз білмей жатырмыз. Адамдар азғындап қатігездік көбейіп қоғамымыз ластанып барады, нәпсінің құлына айналғанымызды түсінбейміз. Ұлдарымыз (көпшілікке топырақ шашудан аулақпын бырақ жетіп жатыр арамызда) жауапкершілікті сезінбей бір сәттік ләззаты үшін қыздарымызды алдап арбағанда, оған лайық қыздарымызда сол ауыздағы темекі, тілдегі ғайбат сөздеріде жетіп жатыр (бұл бір шеті ғана). Осылай бұзылған жастармыз ертен өскелең ұрпаққа қандай тәлім-тәрбие береміз, қандай ұрпақ өсіреміз дамыған Европа, Америкаға ұқсап бізде іштен іріп-шіріп бітуідің сәл -ақ алдында тұрмыз. Міне нағыз жабайылық біздер және оны өзіміз мойындағымыз келмейді. Егер әдептілігіміз сақталып тәлім тәрбиеміздің жауапкершілігіміз болса арине қыздарымызды, аже-аналарымызды, апке- карындастарымызды жұбайларымызды ардақтап құрметтеп олармен санасып отыратын едік. Оған біздің өреміз жетеді ме?
Еркекпен әйелдің арасын жасаған жұмысымен, тапқан-табыс қаражатымен теңестіріпте жатырмыз. Ол қандай өкінішті, неге айел өзінің құрметті орынан ауысқысы келеді? Өздерін ерлермен қатар қойып жұмыс істеу үшін бе? Жоқ айел адамның басты міндеті еріне бала тауып сол баларының тәрбейесін қадағалау сонда ғана Алладан ризашылық алып сонда ғана куйеуінің көңілінен шығады. Былайша айтқанда әйелдеріміз қоғамның тәрбиешісі. Жұмыс істегені жақсы бірақ бірінші міндетін толықтай орындай алса! Мен аулықпын әйел еркектен төмен деуден, қазақта мақалдар көп ғой солардың бірегейі "Әйелді жаман десең, анаң соның ішінде". "Әйел десем әжеме тиеді". "Әйелдің бір өнері ас пісіру". "Әйел жерден шыкқан жоқ, ол да еркектің баласы. Еркек көктен түскен жоқ, әйел оның анасы". (негізі aisuluu сіз кешіріңіз қазіргі қоғамда сіздің пікіріңізде жүрген қаншама адам жүр өзіміз байыбына бармай озіңіз айтқаныңыздай "жәй сылтауларды" өтірік дәлелдерді келтіреміз сол пікірлерге жауабым ғой))))
Ал енді негізгі сұрақ көп әйелдікке келетін болсақ, тоқал алуда үлкен іс ол оңай шешілетін мәселе емес екенін және қай жағдайда алуға болатынын байыппен сараламай ұрынсақ, онда шатасқанымыз тоқал түгілі бәйбішеден айырылып қалармыз. Егер жауапкершілігіміз болып, ақылменен ертен өсетін ұрпаққа тәлім-тәрбиені, білімді, ақылды жүйелі түрде беретінімізге сенімді болсақ, отбасылық мәселелер белгілі бір белгіленген шекарадан шықпай, сол уйдің отағасы ғана емес қорғанышы, отбасын асыраушы мұңына төзімді мұқтажына қайырлы болсақ және моральдық, материалдық тұрғыда әйелдерімізді бөлмей тең қарай алатынына сенімді болсақ, алатын тоқалымыз шынайы мұқтаждыққа зәру болса ғана ТОҚАЛ алған абзал. Ол біріншіден Пайғамбарымыздың (Алланың оған игілігі мен сәлемі болсын) Суннеті арине жоғарыда айтылған міндеттерді яғный парыздарды толықтай орындай алсақ. Ал екіншіден ұрпағы көп болуына себепкер, Үшіншіден Зинақорлықтан сақтайды.
Өзім танитын адамдардың ішінен тоқал алған кісілер бар, бырақ өкінішке орай моральдық жағынан шынайы жақсы болғанымен материалдық жағына келгенде жағдайлары қыйындау. Қазіргі біздін қоғамда адамгершілік өлшеммен емес материалдық өлшеммен өлшенетін кезде нәпсілеріне ауыр тиюде! (Алла барлықтарыңызға жақсы жармен жұбайларды насип еткей!)