Adobe Flash Professional CS6 туралы
Флеш деген не?
Macromedia компаниясының Флеш технологиясы тоқсаныншы жылдардың соңында кең тарала бастады. Сол уақыттан және қазіргі таңға дейін бұл технология ғаламторда анимация құру үшін ең икемді құрал болып табылады. Әрқашан осы технологияға қызыққан қарсыластары мен қолдаушылары болған. Бұл мақалада біз сайттарда Флеш-ті қолданудың жолдарын сипаттаймыз.
1.2-сурет. Флеш файл түрлері
Ең бірінші технологияның пайдалылығы және қолданудың негізгі жолдарын айтамыз, содан кейін қысқаша тәжірибелік анықтамасын береміз.
Флеш технологиясы
Әрқашан флэш технологиясының басты артықшылығының бірі болған ол – ырғақты анимация. Флеш-ті ғаламторда қолдану кезінде бәсекелес технология жоқ. Егер сайтта «жанды сурет» алдын ала қарастырылған болса, яғни көбелектің ұшуы, бұлттардың қалқуы, адамдардың қозғалуы немесе басқа да қозғалыстардың болуы қажет болса, көп жағдайда ең қолайлы түрде флэш қолданылады. Әйтпесе компьютер келушіге кадрдан кадрға дейін «дайын анимацияны» көшіруге тура келеді, ал оған біраз минуттар күтуіне және интернет үшін үлкен қаржыны құрайды.
1.3-сурет. Флеш жұмыс экраны
Әр кадры бар жеке суретті беретін «дайын» анимациялардан айырмашылығы, флэш объективтік амалды пайдаланады. Дизайншы объективті анимацияны құрған соң, ол әрбір кадрды салуға міндетті емес, ол тек қана компьютерге көбелек мына қисық сызықта ұшсын, адам аяғын мына түрде қозғалтсын және осындай тағы басқаларды осылай болсын деп көрсетеді. Әрине, толық эффект үшін бірінші ол қозғалыстарды салу қажет, содан ары қарай бұл объектілерді басқаларға тәуелсіз әр түрлі көріністерде қолдануға болады. Негізі компьютер келушіге анимация дәл объект жинақтар мен оларды орналастыру ережелері түрінде істелінеді.
Флэштің ең күшті ерекшеліктерінің бірі – Action Script бағдарламалаудың кіріктірме тілі. Негізі оған флэш-элементтер жоғары интерактивтілігімен міндетті. Ол қолданушыға сайтпен әрекеттесуге ерік береді. Мысалы, анимация құраушысы кейіпкердің экранда қолданушының тышқан қозғалыстарына сәйкес қозғалатындығындай жасайды. Әрине анимацияны бағдарламалаудың мүмкіндіктері ойындық кезеңдермен шектелмейді. Қарама-қарсы облыстардың мысалына қарай – флэш кезеңдік беріліп отырған мәліметтердің негізінде күрделі графиктерді динамикалық салуы мүмкін, мысалы, акциялардың немесе өндірістік жүйелердің жағдайының бағасын белгілеу. Бір сөзбен айтқанда, сайт сервистерінің «жанды» интерфейсінің болуы. Флэште толығымен жасалған көптеген интерактивті сайттар да бар.
1.4-сурет. ActionScript панелі
Флэш-роликтерде аудио және бейне үстемелерді қолдану мүмкіндіктердің бар болғандығын атап айтпауға болмайды. Егер бейне үстемелер өте аз қолданған болса, онда флэш-роликтерге дыбысты жолдардың ғаламторда оянуын бөгеді. Оған қарамастан сайт үшін реңкілі дыбыстар флэшсіз қол жетімді, жойылудың көп бөлігін олар негізі флэш-сайттардан алады. Тықшан түймесін басу кезінде «дыбысты»заттарды, көріністерді ауыстыру кезінде әр түрлі моторлық және фотоаппараттық дыбыстар ғаламторға флэшпен бірге келді.
Флэштің мүмкіндіктері ғаламтор үшін анимировалық және интерактивті топтамалармен шектелмейді. Оның көмегімен сонымен қатар әр жеке компьютерлерде шығып тұратын жеке бағдарламалар мен жай ғана бейнероликтер құрауға болады.
1.5-сурет. Флеш Player
Ресми интернет-стандарттың де-юресіне кірмейтін флэштер ешнәрсеге қарамастан интернет-анимация үшін де-факто стандартты болды. Қазіргі кезде көптеген күнделікті интернетке кірушілер компьютерлерде флэш-элементтері арқылы сайттарды қарау мүмкіндіктері бар. Өкінішке орай барлығында емес.
Қолданудың жолдары
Қазір интернетте технологияны қолданудың кең таралған жолдары туралы айтамыз.
Технология пайда болған уақыттан бері және осы уақытқа дейін флэшті қолданудың кең көлемде таралған жолдарының бірі сайт бойынша навигация. Сайт мәзірі – ішкі сайтқа ауыстырудың негізгі құралы. Қолданушы негізі басқа сілтемелерге қарағанда оған көп жүгінеді. Флэш берген соншама икемді мүмкіндіктерге қарамастан, әдемі интерактивті мәзірлер көбінесе осы технология бойынша жасалды.
1.5-сурет. Флеш-пен жасалған мәзір
Бірқалыпты қалқитын түймелер, сиқырланған әсерлер, өзіндік тұжырымдамалар – бұл флэш-мәзірлі сайтты басқаларынан жоғары көрсетті. Өкінішке немесе бақытымызға орай, қазір сайттардың даму екпіні флэш-мәзірді тек қана жоғары көркемдік, тұжырымдамалық сайттарда қолдануға болады, бастысы – ақпарат емес, негізгісі – беделі.
Қазіргі таңда бұрыннан таңылған түрі баннерлерде де бұл технологияны қолдану болып табылады. Бұл жерде объектің амалы мен векторлық көріністері флэштің берік ұстанымына негіз болды. Егер жақын арадағы болашақта альтернативті технология пайда болған болса, онда олда сол бұрынғы қағидалар бойынша құралатын болады.
Флэш-баннерлер CTR нөлдігіне дейін түсіп бара жатқан интернет-жарнамаға өмір бергендей болды. Біртумалық сценариялар файлдың үлкен көлемде болуынан қарапайым анимировалық баннерлерде жүзеге асырылмады, қазіргі таңда флэш-баннерлерде табысты түрде жұмыс жасауда.
1.7-сурет. Флеш баннерлер
Қазіргі кезде көбінесе флэш сайт суреттерін жаңарту үшін визуалдарда қолданылады. Мысалы, егер сайтта бұлты бар сурет – олар қалқып тұрсын, егер мәшина салынған болса – онда ол жүріп тұрсын, егер суретте құстар – онда олар ұшсын дегендей. Осындай заттар эмоциялық қабылдау мен сайтты есте сақтауда өте оң ықпал етеді.
Логотиптердің анимациялары қазір өзінің сапа жағынан жоғары деңгейге шығу кезеңін басынан өткізуде. Ғаламтор даму жағдайында телевизорлық жарнамаларға қарап, тапсырыс берушілер мен сайт жасаушыларда логотип «кету» «айналу» «жыпылықтау» және тағы басқа түрде болуы туралы идеялар туындады. Уақыт өте келе мынандай түсінік келді. Мұндай заттар қолданушының сайтқа қандай ақпараттар алуына кедергі келтіріп алаңдататынына көз жеткізілді. Сол уақытта көптеген кәсіби студиялар ол нәрседен бас тартты. Қазіргі дизайнның дамуына қарай, логотипті байланыстырмай-ақ, мәртебесін білдірте және брендке көңіл аударта отырып, қолданушының сайттағы мақсатынан алаңдатпай жасауға болатындығына көз жеткізілді. Мысалы, логотип бойынша блик шығады немесе оны кішкене лента белдеулейді. Бірінші рет кіруші белгілеп қояды, содан ары қарай алаңдамайды.
1.8-сурет. Флеш 8 лого
Технологияда өте жақсы қолданылатын болып интерактивтік сервистер болып табылады. Көп жағдайда қолданушылардың қозғалыстарын елейтін ол карталар.
1.9-сурет. Интерактивті Флеш карта
Мысалы, ел картасында компаниялардың қатысуымен қалалар белгіленген. Қалаға басқан кезде, тінтуірдін қасында бөлімшелердің тізімі, осы немесе басқа қалаларда компанияның ұсыныстары туралы ақпараттар шығады, егер карта берілген аудандағы компания бөлімшелерінің көрсеткіштерін, есептілік функцияларын береді. Бірқалыпты анимация мен бағдарламалаудың тілдерінің даму мүмкіндіктеріне орай, флэштегі карта кірушінің ауданды нақтылау немесе керісінше үлкен кеңістікті ала отырып жасалған қозғалыстарының қажеттілігінде масштабын өзгерте алады. Ақпараттар динамикалық түрде жүктеледі – бұл кірушінің көп уақыт алмайды және әрқашан жаңа мағұлматтарды көреді.
Арнайы жасалған интерактивтік сервистер сайт тақырыптамасы бойынша келушілерге ашылу кезінде жағымды әсерлер қалдыруға көмектеседі. Адам мәліметтерді керекті және көрнекті түрде алуға мүмкіндігі болады, бұл есептер немесе сандар қайдан алынды екен ойланбай, ақпараттың нақты қайдан алынғандығына тағы бір рет көзін жетеді.
1.10-сурет. Мобильдік бағдарлама
Егер сайтта бір үдерісті көрсету қажеттілігі болса, онда флэш келушіні барлық кезеңдер бойынша бірқалыпты, үзбей және басқаларына ауыспай отырып өте көрнекі жасауға мүмкіндік береді және сонымен қатар сайттар флэште толығымен немесе жартылай толығымен орындалуда жеке тақырыптарға ие. Бұл сайттар мәтіндік ақпараттар саны аз, бірақ кескіндеме, сурет сандары көп. Олар эмоциялық берілімдерге арналған. Осындай сайттар сәнгерлер, киім маркалары, жарнамалық және дизайнерлік фирмаларға, суретке түсірушілерге, суретшілер мен басқа бағыттарға сәйкес келеді, бұл жерде бастысы – тауарды көрсету, ал сөздер – екінші қатарда болады.